Preguntes

Tenen data de caducitat les cèdules d’habitabilitat?

La vigència de les cèdules és de:

- Cèdules d'habitatges nou/usats amb data d'atorgament anterior a 2004: 10 anys.

- Cèdules d'habitatges nous/usats atorgades del 2004 al 2012: 15 anys.

- Cèdules a partir de 2013: 

  • Cèdules de primera ocupació: 25 anys.
  • Cèdules de primera ocupació de rehabilitació: 15 anys.
  • Cèdules de segona ocupació: 15 anys.

- Qualificació definitiva d'un habitatge protegit amb qualsevol règim de protecció pública:  

  • Data de qualificació definitiva anterior al 9/10/09: la qualificació definitiva de protecció oficial substitueix la cèdula d'habitabilitat de primera ocupació.
  • Data de qualificació definitiva posterior al 9/10/09: la qualificació definitiva de protecció oficial substitueix la cèdula d'habitabilitat de primera ocupació durant un període de 15 anys si la data és anterior al 3/11/12 i de 25 anys si és posterior.



Quin és el contingut d’una cèdula d’habitabilitat?

Les dades que consten a la cèdula són:

  • L'adreça i ubicació de l'habitatge.
  • La superfície útil de l'habitatge i de les habitacions.
  • Les estances i els espais que componen l'habitatge.
  • El llindar màxim d'ocupació.
  • La identificació i titulació de la persona tècnica que certificat l'habitabilitat.


Com puc saber si un habitatge té o ha tingut cèdula d'habitabilitat?

Abans de sol·licitar la cèdulacal saber si l'habitatge té concedida cèdula d'habitabilitat o no i si aquesta està vigent o no. Podeu fer aquesta consulta al 012 tot indicant l'adreça de l'habitatge. Us diran si l'habitatge disposa de cèdula i quan es va concedir.

En el cas que estigui concedida i sigui vigent es pot demanar un duplicat a l'Agència de l'habitatge de Catalunya.


És possible obtindre un duplicat de la cèdula d’habitabilitat?

Sempre i quan la cèdula d'habitabilitat estigui vigent es pot sol·licitar un duplicat a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.

La documentació que caldrà aportar, segons qui ho demani, és:

  • Si ho sol·licita el propietari de l'habitatge: escriptura de compravenda i DNI.
  • Si ho sol·licita l'arrendatari de l'habitatge: contracte d'arrendament vigent, tres darrers
    rebuts pagats i DNI.
  • Si ho sol·licita el Representant del propietari: escriptures de compravenda, DNI del representant i del propietari i autorització del propietari.

Qui atorga la cèdula d’habitabilitat?

La cèdula d'habitabilitat és atorgada per la "Generalitat de Catalunya", "Departament de Territori i Sostenibilitat", basant-se en el certificat d'habitabilitat emès per un arquitecte, un arquitecte tècnic/aparellador o un enginyer de l'edificació i visat pel col·legi professional que correspongui.


Que he de fer per a obtindre o renovar la cèdula d'habitabilitat d’habitatge usat?

Per a obtindre o renovar la cèdula d'habitabilitat cal seguir el següent procediment:

  • Visita del tècnic a l'habitatge,
  • El tècnic realitza el certificat d'habitabilitat amb el corresponent visat
    al col·legi professional,
  • Sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat a l'agència de l'habitatge de
    Catalunya,
  • Expedició de la Cèdula d'habitabilitat per part de l'agència de l'habitatge de Catalunya.

Si desitja obtindre o renovar la seva cèdula d'habitabilitat, contacti amb nosaltres. En menys de 48 hores haurem inspeccionat l'habitatge, i si compleix totes les condicions mínimes d'habitabilitat, prendrem les dades i sol·licitarem la cèdula d'habitabilitat a l'agència de l'habitatge de Catalunya. En aproximadament 30 dies (aquest termini no depèn de nosaltres) rebrà la cèdula d'habitabilitat del seu habitatge per correu.

També pot optar per gestionar personalment la sol·licitud de la cèdula d'habitabilitat. En aquest cas contacti amb nosaltres i prèvia inspecció de
l'habitatge emetrem en menys de 24 hores el certificat d'habitabilitat que necessitarà per fer el tràmit vostè mateix.

No dubti en consultar-nos sense compromís. L'aconsellarem en els dubtes que tingui.

Nota: En la visita a l'habitatge ens haurà de facilitar la següent documentació:

  • La cèdula d'habitabilitat anterior, de primera o segona ocupació, si en té.
  • Fotocòpia de l rebut de l'IBI,
  • Fotocòpia de la documentació registral de l'habitatge (l'escriptura, o una nota extensa, o un certificat registral, ...)

Quina documentació és necessària per a obtindre o renovar la cèdula d'habitabilitat d’habitatge usat?

Per a obtindre o renovar la cèdula d'habitabilitat d'habitatge usat és imprescindible presentar un certificat d'habitabilitat emès per un
tècnic competent (arquitecte, arquitecte tècnic/aparellador o enginyer de l'edificació) i visat pel col·legi corresponent.

Es recomanable presentar l'escriptura on s'identifiqui clarament l'immoble com a habitatge, especialment en els casos
d'habitatges ubicats en planta baixa, entresol, àtic o sobreàtic i en el cas d'habitatges unifamiliars.

En alguns casos especials (especificats a l'apartat següent) també és necessari aportar d'altres documents com per exemple: certificats
municipals de legalitat i antiguitat de l'habitatge, certificacions registrals d'obra nova o la primera inscripció registral de declaració d'obra nova, o Certificat del cadastre que justifiqui l'any des del que consta amb l'ús d'habitatge.